Podívejte se jak probíhá postup výroby odznaku.
Poptávka, schůzka, jednání, nákresy, návrhy, model, výroba odznaku.
Zadání: poptávka na výrobu 500ks odznaků pro ochranku Letiště Václava Havla.
Menu obsah
– 1.Poptávka na výrobu odznaku
– 2.Schůzka, ukázky práce a náčrtky na výrobu odznaku
– 3.Nákresy navrhovaného odznaku
– 4.Závěrečný návrh na výrobu odznaku Airport security
– 5.Fotogalerie k výrobě odznaku
Výroba odznaku – Letiště Praha – Airport security
Výroba odznaku pro bezpečnostní složku Letiště Václava Havla
1, Poptávka na výrobu odznaku
Jak to vše začalo, od emailu, prvních myšlenek, až po další kroky
Email, poptávka na výrobu
Dobrý den,
V současné době poptáváme/ hledáme vhodného výrobce odznaků pro Ochranu Letiště Praha… minulý výsledek zkušební série nás moc nepotěšil (obrázek s parametry posílám v příloze)…
Hlavně nám chyběla možnost osobní konzultace ohledně možnosti provedení, materiálů, neobdrželi jsme žádný vzorník, apod… s žádostí o osobní schůzku, kde bychom přímo s ředitelem OLE probrali, jaké jsou možnosti provedení…
Ochrana letiště celkově plánuje koupit cca 500 odznaků…
Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den.
Český Aeroholding, a.s.
Jana Kašpara 1069/1, 160 08 Praha 6
www.cah.cz
Komentář
Takový dopis potěší, je velice hezky napsaný, s důrazem na lepší přístup. Výrobce mý radost že jej oslovuje významná společnost, jako je pražské Letiště Václava Havla, tedy je pak čest pro takového klienta vyrobit něco hezkého, kvalitního a pak mít dalšího VIP prestižního spokojeného klienta.
Další postup
Zaslaná odpověď, vyměněné dva emaily, zaslané fotografie a sjednaná schůzka 19.2.2016 v 9hod na dílně Opletalova 20, Praha 1
2, Schůzka, ukázky práce a náčrtky na výrobu odznaku
Seznamovací schůzka
Schůzka s řediteli společnosti byla velice příjemná, na počátku jsem předvedl svoji produkci, od běžných odznaků, základních provedení, až po některé nejluxusnější i nejkrásnější práce, včetně podobných výrobků, či produktů z příbuzných oborů. Nejvíce pány zaujal odznak pro piloty stíhače s letadlem Gripen a vyznamenání výsadkářů Vimperku.
Pak jsem se seznámoval s potřebami zadavatele. Zajímal jsem o vazby na další složky letiště a postavení ostrahy co má na starosti a kde působí, což je důležité pro další myšlenky a kroky při tvorbě odznaku.
Jak navrhnout podobu odznaku?
Postupy jak navrhnout znak, odznak, či vlajku, jsou různé, ale v zásadě je důležité:
1, poznat zadavatele, kdo je, jaké je jeho postavení, povědomí ve společnosti, úloha.
2, poznat potřeby zadavatele, co chce vyrobit, také jak se chce presentovat.
3, vystihnout hlavní spojovací body zadavatele a funkčnosti vytvářeného předmětu.
4, návrh má být spojením těchto všech bodů a odpovídat době a potřebám.
5, držet se zásady jednoduchosti, čitelnosti, soustředit se na 1, 3, nebo max 5 symbolů
Brainstorming
Další část schůzky je Brainstorming, ve volném překladu „bouřka mozků“, u oválného stolu sedí dva ředitelé a já coby medailér, výrobce.
Má otázka zní: „Co se vám vyjeví v hlavě při slovech security, ochranka, letiště, ruziňské letiště“
Mozky pouší odpovědi, slova jako: letadlo, plot, letištní věž, dráty, kužele, bezpečnostní brána, Pražský hrad, slunce, ale i další, které nejsou tak výstižné.
Tedy z této části se nám všem nejvíce líbí body, symboly jako letadlo, plot, letištní věž, Hradčany, toto nám nám nejvíce vystihuje postavení bezpečnostní agentury pražského letiště. Odznak budeme navrhovat v duchu pravidla třech symbolů.
Poznámkové listy u schůzka nad návrhem budoucího odznaku.
Koncepce navrhovaného odznaku
1, Tvar odznaku
2, Syboly na odznaku
3, Plný, či prořezávaný odznak
4, Hmotnost, materiál, technika
5, Barvy, povrch
Tvar odznaku
Na tole máme různé tvary, potřeba je aby odznak byl vhodný na uniformovanou čepici, brigadýrku ostrahy. Tvary jako kruh, ovál, čtverec, obdelní, kosočtverec, či hvězda, jsme zredukovali na trojuhelník, ovál, oseklý ovál. Při přikládání podobných odznaků se nejlépe jevil trojůhelník, jak ostrý, tak vypouklý, dále pravidelný ovál a ovál oseklý na spodní části. V dalším, přemýšlení kompozice odznaku na čepici se třemi symboly nejvíce vyhovuje asi trojúhleník. Jdeme tedy na stěžejní tři symboly. Tedy dále laborujeme nad umístněmím symbolů a přiblížení tvaru. Letadlo, plot a zatím nevíme která třetí symbol použijeme.
1. symbol v horní části by bylo letadlo, buď klesající, letící, či stoupající, je možné volit napříkald staré letadlo Aero, které znají cestující z hlavní letištní staré haly Terminálu 1, nebo některé nové letadlo, moderní například 737, ketré je na světě nejběžnější.
2. symbol ve spodní část bude tvořit plot. Při nákresech nejlépe vychází použití spodních stran V, rovné hrany stoupají vzhůru a plot se sužuje v perspektivě nahoru. Třetí bod, symbol by byl v dolní části V jako vložka, případně s možností výměny pro variability, či odstupňování nositele.
Pan ředitel měl dotaz zda nápis nebude čtvrtým bodem, zda se tím nenaruší koncepce, odpovědé je ne, pokusíme se aby text byl jako doplňující informace, tak aby nebyl jako samostatný, či stěžejní vypovídající prvek. Při nákresech jsme se pokoušeli umístnit nápis do středové části, nebo na stuhu nad spodní symbol, ale vše bylo rušící a strhávalo pozornost, ubíralo ploše velikosti vyříznuté středové plochy a snižovalo efekt kontrastu odznaku a kompozice. Optimální umístnění je tedy na plot, což je běžné i v reálném životě kdy na plotech jsou umístněné doprovodné texty, avšak samostný plot je dostatečně vyjadřující svoji funkci a podstatu.
3. symbol který budeme vkládat do spodní části odznaku, zaklíníme do špičky písmene V. Při diskuzi padly návrhy jako: letištní věž, Hradčany, slunce.
Náčrtky tvarů a kompozice zamýšlených odznaků
3, Nákresy navrhovaného odznaku
Nákresy návrhů, tvary ostrý trojůhelník, či zaoblený, různé polohy letadla
Druhá vlna nákresů. Rozkreslený plot a věž letiště.
4, Závěrečný návrh na výrobu odznaku Airport security
… pokračování….
…
…
…
5, Foto galerie k výrobě odznaku