Škoda 1203 model 1:43 porovnání ABREX vs AMERcom<

Škoda 1203 model 1:43 porovnání ABREX vs AMERcom

Chcete do sbírka model autíča, ať jste měli velké, nebo o něm snili, pak přemýšlíte jaký si vybrat a výrobců je několik, pak začnete porovnávat. Va internetových stránkách najdete krásné fotky, s plno detaily, záběry jak z autosalonu, ale porovnat to můžete in natura až je zakoupíte.
Tedy jsem zakoupil dvě varianty a podíváme se na ty rozdíly, ač oba modely pocházejí výrobou z Číny, tak uvidíme v čem se liší a to model autíčka Škoda 1203 v měřítku 1:43 výrobců ABREX a AMERcom.

První pohled


Je sice těžké porovnávat autíčka, modely vycházející z různých roků a vzhledu, ale i tak je mnoho základních bodů stejných a ty porovnat lze. Může někdo říci že srovnávat běžnou dodávku z roku 1971 pro 8 osob s vozem pro hasiče z roku 1981 je hloupost, ale uvidíte že porovnávat se to dá. První čeho si všimnete že napříkald stěrače u Abrexu jsou lépe propracované, jemnější, také na přední masce má Abrex velde světlometu nápis Škoda, stejně tak má SPZ a také chromové poklice a nárazníky se Abrexu lesknou, druhému modelu American ne, ten má díly spíše matné, stejně tak blinkry, zadní světla má Abrex jakoby leskleší, více připomínající skutečné.

Krabičky a uložení


ABREX
Spodek černý plast s potiskem a s krabičkou uzavřenou, plnou, vrchní díl čirý plast.
Autíčko je posazené na kvárd, který má zhora hezký prolisek jako spodek kareserie podvozku.
Šroubky má sice křížové, ale protáhlé na možnost použití plochého šroubováku a šroubky jsou spíše vruty a lépe se šroubují.
AMAERcom
Spodek je také černý, s potiskem, navíc barevná vlaječka státu. Však horní díl schází a je zabeleno do měkého plastu se spodním papírovým potiskem.
Šroubky má křížové s jemným závitem tedy jdou hůře utáhnout, ale na druhou stranu, delší spojovací šroubky mají podložku a léepe to celé sedne, také postavení autíčka na „špalky“, tedy dvě centrální trubičky se léepe montuje a při pohedu na spodek modelu to vypadá lépe.

Karoserie

ABREX
Rozměrově jsou obě karoserie stejné, rozdíly v detailech kovových částí a tvarů jsou nepatrné, hůře porovnatelné. Barva povrchu, kvalita nátěru je dá se říci srovnatelná.
vnitřní připevnění dílů, jako okna, nárazníky, světla, vše je léepe provedené a čistěji přilepené i zevnitř a pak u Abrexu lze tyto díly lépe demontovat, či odvrtat.
AMAERcom
Model hasičů má pruh a ten na tomto dané kusu je malinko rozmázlý na dveřích u řidiče, to může být kus od kusu různé, ale nedá se porovnta s Abrexem, neboť porovnávací kus Abrexu nemá pruh.
Vnitřně jsou sice všechny díly správně připevněné, ale hůře odnimatelné, demontovatelné.

Podvozek a detaily


ABREX
Kvalita plasti, detilů, rohů, přelitků, vše je kvalitnější, detailnější, opracování je lepší i povrch materiálu, a tvrdost.
Kolečka jsou spojená hřídelkou a hned vyndatelná.
AMAERcom
Plast je jakoby lesklejší, materiál měkčí, povrch a detaily jsou horší než u Abrexu. Kolečka jsou na hřídeli zasazená mezi spodek nápravy a vrchní díl interiéru, tedy nelze je vyháknout.

Detaily
Vnitřní i venkovní detaily jak zpracování, tak barevné provedení a opracování výlisků je u Abrexu lepší.
ABREX
Vnitřní zrcátko u řidiče má zrcadlící plochu, palubní deska je malovaná, má i tachometr. Výfuk má hezkou barvu, nárazníky jsou lesklejší.
AMERcom
Má horší detaily, rohy, povch je někde lesklý, od méně kvalitního plastu.

Zaměnitelnost podvozku a kabiny


ABREX
Karoserie Abrex je z venku srovnatelná, uvnitř více výztuh a je zřejmě užší v některých částech.
Lze do ni dát vnitřní kabinu se sedačkami z Amercomu.
Nelze na ni přišroubovat spodek, podvozek Amercomu, ten po sešroubování je vypouklý a nesedí, tedy tato varianta není dobrá.
AMERcom
Zaměnit díly a smotnovat do Amercomu z Abrexu jde dobře.
Karoserie Amercom je malinko širší a tak lze do karoserie Amercovu dát jak vnitřní kabinu, vybavení, sedadla tak i podvozek z Abrexu.

Závěr srovnání modelu ABREX a AMERcom

Některé rozdíly jsou popsané v textu článku. Některé jsou patrné hned, jiné později. Lze najít i další, to je pak patrnější na fotografiích dole pod článkem.
Ač na první pohled jsou oba modely hezky zpracované, velikostně správně, tak tam najdeme více rozdílů v detailech, v provedení a i když to není tak partrné, tak Abrex je lepší, sice jde jen o detaily, ale v modelařině a ve sběratelství modelů právě o tyto detaily jde a v tomto případě u modelu Škoda 1203 velikosti 1:43 je ABERX lepší než AMERcom

DOPORUČUJEME

Zde najdete dva odkazy na další modely Škoda 1203 a to úpravy od zlatníka automechanika. Úpravy modelu Škoda 1203 Abrex a hotový model Škoda 1203 – gold edition.


Úpravy modelu Škoda 1203 Abrex

Model Škoda 1203 – gold edition

FOTOgalerie

Komentáře

Načítání komentářů
Tyto stránky využívají Cookies. Používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s používáním Cookies.Zjistit víceOK, rozumím